Serwis używa pliki cookies!
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawieńprzeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”.
Zgadzam się
Co jest najważniejsze dla klientów stacji paliw?

Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia postanowił zbadać preferencje klientów stacji benzynowych i zapytać ich o usługi, z których korzystają najczęściej w ramach tych miejsc. Okazuje się, że najbardziej cenią oni... dostępność stacji, a zatem gęstość sieci. Badani zapytani o wskazanie preferowanej sieci stacji benzynowych, najczęściej wymieniali Orlen (na drugim i trzecim miejscu kolejno Lotos i Statoil).

 

Ważne cechy stacji

 

Tuż za dostępnością, ankietowani cenią takie cechy jak jakość obsługi i czystość panująca na stacji. Co ciekawe, na ostatnich miejscach wymieniane są takie cechy jak ceny oraz jakość oferowanych paliw.

 

Co poza tankowaniem

 

Z jakich usług, poza tankowaniem, korzystają klienci? Tu wskazywane były najczęściej mycie szyb, toaleta, możliwość zakupu ciepłych napojów (np. kawy, herbaty) oraz przekąsek, a także obecność sklepu i możliwość zakupu dostępnego w nim asortymentu. Stosunkowo niewiele osób korzysta natomiast z takich udogodnień jak myjnia, bankomat czy internet.

 

Upodobania klientów

 

Wyniki tych badań świadczą o tym, że klienci cenią sobie głównie wygodę – a zatem chcą, by stacje były łatwo dostępne i oferowały im podstawowe usługi takie jak zakup paliw i innych produktów niezbędnych w trasie, oraz możliwość skorzystania z toalety i zakupu przekąsek na szybko. Stacje benzynowe, chcąc wychodzić naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, powinny zatem zwracać szczególną uwagę na te kwestie.

 

Poniżej znajduje się infografika obrazująca dokładniej wyniki przeprowadzonego badania.

 

Źródło: arc.com.pl

 

Preferencje klientów stacji benzynowych