Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia postanowił zbadać preferencje klientów stacji benzynowych i zapytać ich o usługi, z których korzystają najczęściej w ramach tych miejsc. Okazuje się, że najbardziej cenią oni... dostępność stacji, a zatem gęstość sieci. Badani zapytani o wskazanie preferowanej sieci stacji benzynowych, najczęściej wymieniali Orlen (na drugim i trzecim miejscu kolejno Lotos i Statoil).
Ważne cechy stacji
Tuż za dostępnością, ankietowani cenią takie cechy jak jakość obsługi i czystość panująca na stacji. Co ciekawe, na ostatnich miejscach wymieniane są takie cechy jak ceny oraz jakość oferowanych paliw.
Co poza tankowaniem
Z jakich usług, poza tankowaniem, korzystają klienci? Tu wskazywane były najczęściej mycie szyb, toaleta, możliwość zakupu ciepłych napojów (np. kawy, herbaty) oraz przekąsek, a także obecność sklepu i możliwość zakupu dostępnego w nim asortymentu. Stosunkowo niewiele osób korzysta natomiast z takich udogodnień jak myjnia, bankomat czy internet.
Upodobania klientów
Wyniki tych badań świadczą o tym, że klienci cenią sobie głównie wygodę – a zatem chcą, by stacje były łatwo dostępne i oferowały im podstawowe usługi takie jak zakup paliw i innych produktów niezbędnych w trasie, oraz możliwość skorzystania z toalety i zakupu przekąsek na szybko. Stacje benzynowe, chcąc wychodzić naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, powinny zatem zwracać szczególną uwagę na te kwestie.
Poniżej znajduje się infografika obrazująca dokładniej wyniki przeprowadzonego badania.
Źródło: arc.com.pl